Tuesday, January 17, 2012

Car boot sale

Ahad, 15 Januari 2012

Hari nih Nabil dan K bawak kitorg ke car boot sale. Car boot sale?? Pebende tuh?? okeh nnt aku cite lagi. Tempat nih xde laa jauh mane pun dari rumah kitorg, dekat2 aje. Tp not a walking distance laa babey..kene laa naik teksi. Act,hari tuh aku sumpah x larat sbb dengan semput dan batuk yg masih x ok, tp aku x mau sejarah di Turkey berulang kembali sbb cukup laa dgn aku x jalan2 kat Turkey. Jadi, pada pagi itu, aku doa byk2 supaya Allah gagahkan juga aku.cmne2 pun mesti gerak jugak..


weyh kalau convert tuh same dgn 31yuan dah tuh, kalau kat Beijing 31yuan dah bleh gi jauh dah...

Kira-kira dalam 15 minit perjalanan dgn teksi, kitorg pun sampai lah kt tmpat nih. Awal2 pagi dah boleh nampak orang ramai berpusu-pusu ke Car boot sale. Untuk pengetahuan smua, carboot sale nih lebih kurang cam pasar tani aa, tp nih lagi layan sbb barang2 yg dijual smuanye 'rare'. Satu lagi, Irish n mat saleh yg seangkatan menjual brangan yg terpakai kat tempat2 nih dan kadang2 ade jer barang yg dalam balutan plastik lagi, tp sbb diorg xnak diorg jual laa..hmm menarik btul, jadi xde aa bazir gitu jer.. antara barangan yang dijual ialah pakaian,barangan elektrik, hiasan rumah (mak2 cnfirm suke) ,mainan , buku-buku dan macam2 lagi..kadang2 kereta pun boleh dijual kat sini gak. Sgt2 style disitu. Sbb diorg nih cam x nak dah barang tuh, jd diorg jual murah2 jer laa, daripada buang sia2 aje, at least dpt gak aa duit.





Yang best, korang boleh belek2 barang tuh sampai puas hati, tp kalau x kenan gak n x nak beli letak aje barang tuh, xpe diorg x marah pun. Kadang2 kalau nak bargain pun bleh lagi atau kalau korg creative n reti amik hati mybe bleh dpt gak barang free..itulah kepentingan menjadi seorg yg mulut manis..hehhehe n yg aku rase cam culture shock skit, diorg nih cam polite laa nak dibanding dgn penduduk tanah air kedua aku, Beijing..hehehheh seriuss nnt aku post pasal org2 kat sini plak, insyAllah.

K membelek2 cd cartoon.
Aku ingat nak angkut dah helmet nih, sbb cam rare jer dan kat Beijing pun aku slalu jer naik basikal, tp ntah pikir2 smula cam malas aaa beli..walaupun murah 5pound jer pun
itu diaaa, korg bleh tgk berlambak-lambak barang yg dijual..pada pendapat aku, bagus lah kalau ade buat jualan camni sbb smuanya barang elok lagi dan boleh dibeli dgn harga murah drpd membazir beli barang baru yg mahal harganya. Kat sini byk jer pilihan..besttt

dan yang pasti, kamera ini aku angkut dgn harga 15pound, nampak cam seksi jer die nih, x tahan aku...

stay tuned....

1 comment:

Taslim Razin said...

menarik la weyh, teringin nak tgk,huhu..neway mmg seksi kamera tuh.., =)