Sunday, June 30, 2013

5 tahun,ini noktahnya.

Saya tidak dapat update blog atas kesibukan yang melampau menyiapkan kerja thesis,urusan packing kargo dan byk lagi hal-hal yang mnyebabkan tidak dapat update blog ini. Segala kesulitan amat dikesali.


Alhamdulillah, thummalhamdulilllah segala puji dan setinggi kesyukuran kepada Allah SWT. 5 tahun,dulunya rasa lama tetapi siapa sangka ianya sudah berakhir. 5 tahun berkelana di negara orang, sudah tibanya mencurah bakti di negara sendiri. 5 tahun yang menyucikan jiwa2 manusia agar manusia lebih tunduk kepada Allah bukannya mendabik.

Mulanya pada 10 Sep 2008 hingga 27 Jun 2013, itulah satu perjalanan yang penuh kegembiraan, penuh cabaran, penuh pengalaman dan itulah yang menjadikan diri ini lebih matang menghadapi kehidupan. Selama 5 tahun ini, aku telah melihat China dari perspektif rakyat China, perspektif yang orang luar tidak mengetahui 1001 rahsia di sebalik negara gergasi ini. Banyak lagi yang ingin dikongsi dan banyak lagi pengalaman yang belum dicoretkan lagi, dan insyAllah saya akan meneruskan cerita-cerita ini pada masa yang akan datang. Besarlah harapan saya agar satu hari nanti pengalaman ini dapat dibukukan agar menjadi bahan santai yang membuka minda para pembaca.

Sebelum saya mengakhiri,


Saya memohon kemaafan kepada sahabat-sahabat selama 5 tahun di China terutama di Beiwai jika terbuat salah silap, terguris hati, tergurau kasar, terambil barang dan segala-galanya dimohon maaf dan halal. Jika saya masih berhutang, sila beritahu tapi kalo halalkan lagi baik (hhehe)


Terima kasih tak terhingga kepada mama papa yang tidak henti-henti mendoakan kejayaan anak-anak dan ini hadiah kepada mama papa yang mmg susah nak jage anak sorg nih, tidak lupa juga kepada ahli keluarga yang lain. Terima kasih juga kepada cikgu-cikgu,sahabat-sahabat, orang kampung dan semua org yang mendoakan kejayaan saya. Semoga ilmu dan pengalaman di negara orang dapat dikongsi bersama dan insyAllah doakan saya menjadi seorang pendidik yang sentiasa diberi petunjuk Allah agar mampu menyentuh hati-hati manusia ke arah kebaikan.
Allahuakbar!
27 Jun 2013,Khamis.
Degree in Teaching Mandarin as Second Language.







 Botanical Garden, Beijing.


















Alhamdulilah, terima kasih

**saya akan meneruskan misi dan impian terakhir ke bandar Yinchuan di Provinsi Ningxia (penduduknya majoriti Muslim) untuk melihat suasana Islam di sana. Mohon doa dari kalian. Kali ini perjalanan 18jam dari Beijing 1-5Julai.

7 comments:

Hazwan Hashim said...

TAHNIAH! semoga Allah terus memberkati ilmu dan segala kebaikan yg dilakukan. :) jom lawat blog MessySerabut.

Anonymous said...

tahniah lawshe :D

Unknown said...

Assalamualaikum fayadh. I met few of ur friend here in kpm beranang. I'm currently working as a part time lecturer in kpm beranang. Previously I did give my email to u with a hope tat u will reply me. Being husnuzon, I believe u must be busy... Alhamdulillah still interested with the language.. Honestly, what u wrote in ur blog, do inspire me to keep my dreams.. Good luck and thanks.....

Fayyadh Azmi said...

wsalam,
masyAllah,sori byk2 mybe x perasan email tuh. just came back from kpm Beranang yesterday. Do sent me another email. thanks

Unknown said...

cahayainsyirah262@gmail.com
Yup2 I'm aware that u were here yesterday. Ms Chee did invite me and I'm supposed to attend, tapi ade kelas. Tu yg xsempat join..Ms Chee tu sangat baik, any material that is useful for me, she will lend to me....Currently preparing for Hsk5.. Hee baik kn Ms Chee. Lg 1, ble tau fayyadh dtg sini, mcm so excited, sbb boleh jumpa owner of the blog, tp xdak rezki pulak... Btw, thanxs ye, seriously ur blog inspire me... Nt email ek... Thanks so much....

Fayyadh Azmi said...

dah reply email, tp msg not sent.dunno what the problem

Fayyadh Azmi said...

terima kasih semua yang memberikan sokongan, insyAllah ini merupakan kejayaan untuk kita semua. Smoga Allah masih lagi meluruskan niat terjun ke bidang ini.