Tuesday, June 19, 2012

一路顺风! Adios!

19 Jun 2012, Selasa

Mode : Hari yang panas pada musim panas yang bahangnya membakar kulit. Hari nih rasenye agak panas, keluar kejap dah berpeluh...

Xu Xiao Feng,itulah nama cikgu kelas kami. Seorang cikgu yang baik, educated dan sangat pandai tgk spek pun dah tau  .Beliau juga seorg yang sgt sistematik, buat kerja semua tersusun, sentiasa menyediakan plan-plan backup.Kalau kami ade problem terutama sekali dgn asrama, pelajaran dan kehidupan, beliau akan cuba sedaya upaya utk settlekan. Mula-mula kenal ingatkan beliau seorg lurus bendul , tapi jauh sekali sangkaan, (don`t judge people with their spek thickness ok!) die nih bleh tahan gak kalau bahan org. Seorang yang sesuai utk dijadikan role model guru cemerlang.

Beliau telah menamatkan PhD dalam bidang Ancient Chinese Literature 古代汉语 pada usia yang muda iaitu 26 tahun dan sekarang dgn bergayanya mengajar kami.Mmg respek la sbb utk pengetahuan umum, Ancient Chiense Literature nih nk kaji bahasa-bahasa kuno China yang mempunyai sejarah yang panjang kaw kaw!!!!  Sayangnya, beliau akan mengajar di Korea mulai sem depan selama setahun dan akan pulang smula ke China ketika kami semua dah grad (aaaaaa!).


 jgn tgk kucing, tgk buku-buku dia atas rak kat belakang tuh!!!



Jadi, sebab beliau pun akan ke Korea, jadi hari ini kami bersepakat nk kuar makan sama-sama di Restoran Boston di tgh bandar Beijing nih. Ini merupakan restoran masakan Malaysia, saja bwk sini nk bagi cikgu rasa makanan Malaysia. Tp sygnya, cikgu nih x makan byk, mkn skit jer..kitorg plak yang melantak x ingat!



Banana split sebagai pembuka selera...Nyummy!







Mee kari yang power pedas...menangis weyhhh

Perbincangan serius aku dengan cikgu mengenai perancangan masa hadapan

Sambil bersembang, sambil membahan orang...grrr



                                                              Burpp!!! kenyang...
Credit to my beloved fisheye!

老师,祝你一路顺风!!!

2 comments:

eKa said...

assalamualaikum adik, di tempat adik belajar ada tak khidmat tour guide...akak nak ke sana bulan 12 nanti

Fayyadh Azmi said...

waalaikummusala wbt,
sori lah kak, kat tmpat kami xde khidmat tour guide