Saturday, October 15, 2011

Sini xde roti canai :(


puas ku mencari....mane nak cari roti canai di kota Beijing ini pagi2 hari macam ini. Hari semakin hari semakin sejuk yang nyaman, sedapp betul cuaca. Mmg kene aa kalau sarapan pun yg sedap. hehehe jadi meronda la aku utk mencari sarapan pagi. Jalan2 jer dpn U, ternampak lerr kedai nih...


brader nih dgn cool nye menggoreng cha kuey kat sini dipanggil you tiao 油条, perghhh!!
ini antara makanan sarapan org2 China kat sini. Kalau kita makan nasi lemak, nasi kerabu, nasi itu nasi ini, roti canai ape bagai semua tuh, tp nih adalah sarapan org China. Agak sihat disitu kecuali cha kuey sbb berminyak. Telur kat bwh ini lebih kurang cam telur pindan laa lebih kurang



ini adalah jiaozi 饺子. kalau kat Malaysia tuh mcm dim sum laa..intinya daging, sayur..yg penting nih pun mknan yg sihat sbb die direbus.
sebagai rakyat Malaysia yang sejati, yang selalu sangap roti canai aku prefer cha kuey nih..perghhh layan beb makan dgn gula pastu minum kopi!!! perghhh superb!!

2 comments:

Amirah Adnan said...

erk.makan cha kuey dgn gule?

Fayyadh Azmi said...

layan jer laaa..nak cari kat mane kuah kacang dal? nak cari kat mane sambal ikan bilis?? heheh