Thursday, September 8, 2011

tahun 3..macho?

fuhhhh dpt gak access kat blog aku nih setelah cuba sedaya upaya..kambing tul, ade ke x caya aku nih owner blog nih...tension gua.

hahah letak bnda tension tuh kat tepi..nih nak bercerita laa skit...skg nih aku dah masuk tahun ketiga pengajian bahasa mandarin kat sini. macho x?? x pun...nape..nnt aku cite lagi...hari nih dah masuk hari ke 4 kelas..smuanya berjalan lancar..kecuali 3 hari selepas hari pertama. hari pertama sbb smangat, aku x tido lps subuh. hari kedua, tido dan bgn lewat hmpir 10 minit sblm kelas..smua nihh salah henfon aku aa yg x bunyi kuat..tension btul..hari ketiga pun same..hmpir gak terlewat..nampak gaya kene beli jam loceng nih..hari nih, dah demam , nih sbb smlm dah aa puasa, pastu blagak main bola cam org x puasa..mlm tuh terus pancit yg kaw kaw punyer,hari nih cikgu tegur aku yg baju aku pakai nih cam dah nak dekat winter,aku wat pekak jer x tau nk balas ape..tp alhamdulillah time aku taip blog nih, aku dah ok dah..


nih lerr student2 kat BFSU nih baru lepas hbis kelas kul 12pm..aku rase student thn nih cam lagi ramai jer..sbb slalunye aku bleh pecut naik basikal bile time balik, tp kali nih bwk cam terkedek kedek jer..

"Welcome to BFSU"..i`m back

hahah tgk tajuk tuh!! jeng jeng jeng...tp korg jgn cepat salah phm..nih sbrnyer kelas listening. itu tajuk buku yang diadaptasi dari drama cina. so, sng cite, tgk cite nih pstu ade laa soklan2 die tuh..so, kene aa korek telinga bersih2 pastu baru bleh join kelas nih :P


nih subjek yg paling penting. iaitu comprehensive chinese . Dlm nih akan blajar perkataan yg baru, struktur ayat, grammar dan lain2 lagi..

haa nih laa cikgu yg ajar comprehensive tuh..heheheh nih sbb kelas die pjg sgt, die pun bagi aa kitorg tgk movie..hehehhe best aa cikgu nih..

haaa nih nk bgtau korg..nih subjek baru nih ...perghhh ia mengenai sastera china pada zaman 1919-1949..hmm x tau laa plak cmne aku nk judge buku nih.....lyn jer aa...harap2 mudah lerr aku nak phm.tebal tuhhh


nih cikgu yg ajar sastera tuh, yg tgh amik gmbar tuh..act, die amik gmbar tuh untuk mudahkan die ingat name student n die nak letak dekat attendance. smart x??hahaha

sebenarnye, aku rase sem nih cam semacam jer...cikgu2 smua dah bagi penekanan bahawa bila dah masuk tahun 3 nih, kene lebih skit study tuh sbb smuanya menjurus kearah nak buat tesis bile masuk tahun 4. perghhh walauape pun aku cube laa sedaya upaya catch up smua bnda nih..sbb tuh aa aku x rase macho bile dah masuk tahun ketiga nih ..huhuhuh xpelah, memandangkan MARA pun dah invest kat aku, so dah mmg kerja aku laa mengadap buku. doakan aa aku berjaya, sng phm study nih..insyAllah mudahan...

3 comments:

fannie said...

ini mesti 2 3 hari ni je asyik update blog, pastu senyaaapppp sampai masuk tahun 4 kaaannn! hahah.

ashraf razi said...

go go go fayyadh... dari jauh ku doakan untukmu.. semoga success dan dapat menangkan dakwah islam melalui pencapaian akademik.

Fayyadh Azmi said...

huk alohh, farah bagi aa support..grrrr