Wednesday, June 9, 2010

cerita Shanghai

Assalamualaikum, setelah sekian lama aku muncul semula..ini berikutan proses pembaikpulih smula blog ini demi kesedapan mata memandang para pengunjung sekalian.
utk pengetahuan korg, trip nih bertujuan nk tgk2 expo dunia di Shanghai!!! fuhhh mantap aaa seperti biase segala pembelanjaan ditanggung oleh pihak U..huhuh keluar duit belanje je :P ..trip kitorg nih selama 4 hari 3 mlm bermula pada 20 May smpai 24 May...layan seyh...tgk laa gmbar2 ni smua yer

gmbar2 kat bwh nih, hari 1st day smpai..kitorg aktiviti bebas cikgu lepaskan kitorg kat bndar Shanghai tuh, then pndai2 aa survive berbekalkan otak yg diisi bahasa mandarin..so, ape lagi, merayap laaa..tmpat nih namenye Nanjing Lu , nih mmg faymes punyer street laa sbb nih tmpat shopping2..best seyh brg2 die, tp x beli pun sbb xde ape yg berkenan..huhuh tp yg cantiknye kat sini ialah bgnan tinggalan British pd zaman dlu..so, smpai skg ade lagi..style aaa bgunan2 tuh sume..heheheh











ok, skg nih plak kat expo shanghai..time tuh hari hujan...org plak, hmmm x usah ckp laa mmg ramai nk mati..terdapat pavilion2 dari seluruh negara,termasuk Malaysia, dan setiap pavilion nk masuk tuh mmg kene beratur same pjg cam tembok besar cine nih..hishhh aku??? x de nyer nk beratur pjg nk tgk2, amik gmbar dari luar aje..hehhehe smbil mkn mknan halal dari Brunei,Pakistan, dan lain2..huhuh hari tuh duit aku hbis kat mknan jer, dlm RMB300 = RM150 ..wawawa puas hati beb













ok2, nih pemandangan pd waktu mlm di nanjing Lu..style kan??? hmmm




smpai sini jer gmbar bleh amik...sbnrnye hari last tuh aku pusing bnda2 moden shanghai,tp time tuh kamera aku merajuk ..sob sob sbb die dgr aku nk "kwin" baru..huhuhu jadi smapai sini saje lah yer..
hehheheh

STAY TUNED..
*credit to Saffa sbb tlg aku edit blog :)

No comments: