Wednesday, January 13, 2010

Misi Sofa @ IKEA

Assalamualaikum pembace2 setia sekalian,


Sbnrnye kan...hehehhe aku ade satu impian...ape itu impian dan harapan saye tuh??? heeee iaitu mahu membeli SOFA!!! Alaaa yg single jer..aku jer yg nk duduk..cube korg bayangkan, duduk atas sofa yg empuk, smbil study (tipu) ataupun sambil tgk movie (ini yg pasti) wah!!! nikmat nyer...impian nih time masuk semester nih lagi aku impikan..tp disebabkan x sempat dan sentiasa busy dgn aktiviti kelas, homework,nyanyi,lukis bla bla bla itu semua maka x berkesempatanlaa nk gi tgk sofa nih...haaa pastu time cuti2 beku nih , adelah kesempatannya
maka, aku , afiq dan Johan gi laa IKEA...ecece Beijing pun ade gak aa IKea..hahhah maka dgn bersemangat laa kitorg pegi sane...dlm pikiran aku, "hari nih mesti angkut sofa nih!!" wahh excited gler time tuh...maka naiklah taxi sampai ke Ikea..alaa kejap je dlm 15 minit smpai lerr sane..yuhuuu...

ini laa IKEA Beijing...tgk ape bnda tuh yg warne putih tuh..haa tuh laa snow kalau korg nk tau..hahahhaha





dah excited sgt dah nih nk beli sofa..

okeh..nih gmbar aku duduk atas kerusi yg diidamkan...hmmm selesa betul...tapi......huaaaaaa kerusi nih rendah sgt laaaa!!! mak aihhhh frust gler...x sesuai utk aku...aaaaaaa huaaaaa huaaaaa ;-(

tgk laa..bertapa lawa n simple jer kerusi2 nih..yg mane 1 idaman aku?? haa itu yg kene smyg istikarah dlu..semua lawa2...tp kalau dah x sesuai tuh, terima jer laa kenyataan...nape kau kerusi rendah sgt??????? arghhhh tension tul

last2, aku ushar kerusi office nih...hmmm rse2 cam sesuai..sbb selesa kalau duduk memandangkan sgt empuk...tp....ape yg tp lagi nih??? ....lari bajet aaa...mahal weyh kerusi nih...



nih laa Johan...pantang nmpak katil, mesti nk tido


hmmm Johan lagi....


pilih frying pan...sng laa nk masak telur nnt



tersenyum lps dpt brg yg nak...aku?? hmm hampa lalu brg2 yg aku pilih semua yg ngarut2..


kotak dlm troli tuh aku yg punyer~!

H untuk Hampa..di kaunter pembayaran..haa ade lagi, time nk byr tuh aku ade letak mug aku pilih yg sgt lawa..tp die x bagi beli..sbb ape?? sbb die kene beli 1 set skali dgn piring die..aku amik mug ajer..huhuhu so, die x bagi beli...eleh, kedekut !

hahahah nih gmbar Johan dgn Afiq yg tgh lipat kotak yg aku beli..huh?? kotak pun aku beli..mahal tuh weih, 5.90 yuon tuh..problem nyer?? leceh nk bwk..sbb tuh diorg yg lipat

1 sifat yg x dpt dielakkan...bile mse aku mengalami ke-hampa-an aku akan makan eskrim..hmm nsib baik ikea punyer eskrim nih murah n sedap..nyummy!!!



begitulah kisah ku di Ikea...harapan utk beli sofa berakhir dgn beli kotak kosong..hahahhaha lawak tul..yer laa kita merancang dan segalanya Allah yg tentukan...mybe next time aku akan ke Ikea lagi sbb rsenye cam ade jer idea nk lawakan bilik...dan juga mybe akan beli kerusi ofis tuh kot..hehehe sape jer yg tau...jeng jeng jeng

No comments: