Saturday, October 3, 2009

Exhibition Shui Mo Hua

Ade satu pagi pada 2 Oct ( cuti kemerdekaan China ke 60 )..perbualan pada pukul 8.30 pagi..Soo dtg bilik ketuk tuk tuk tuk.....

Soo : eh brade , u mau pegi itu exibition x??

Fadh : (tgh blurr)....eehh, ape cite?? (suara tido)

Soo : Itu Du laoshi tadi panggel wa suh ajak u gi exibition..

Fadh : x mau aa..( terus smuyik dlm slimut)


............... aku pikir punyer pikir..hishh syok gak kalo gi..duk dlm selimut nih, buat ape...

dgn spantas kilat impak maksima vs rempit aku gi ketuk smule bilik Soo...


Fadh : eh brader2, wa mau gi aa...bengong ape duk tido time nih...kul brape grak??

Soo : kul 9 laa...cepat laa siap2 kul 8.30 da nih...


sumpah time tuh aku blurr gler2, da aa mlm tuh tido lewat gler..tetibe Du laoshi yg ajar aku shui mo hua call, ajak gi tgk exibition sorg pelukis yg terkenal nih..adeyhhh xpegi kang, kecik hati nk emo bwh pokok plak..adeyh

tup tup siap2 n gi jmpe laoshi yg da lame x jumpe..huhuhu smart2 mcm nk gi dating die dressup..hahah zooomm terus aku, soo n fauzan ikut gerak...tmpatnye x jauh pun, tgh2 bandar Beijing jer..dekat dgn Qian Men 前门





tmpat nih cam dlm cite cine kungfu zaman2 dlu kala


utk pengetahuan pembaca2 sekalian, pelukis nih die terbaik dalam lukisan manusia. so, exibition nih die tunjukkan yg die dah lukis 56 kaum di negara China nih sempena ulangtahun 60 Kemerdekaan negara China..sbnrnye aku x berape minat sgt lukisan manusia, tp layan jer laa kan..aku lebih suka lukisan tumbuhan2, bunga2, buluh2,pemandangan..hehehe biase laa mat jiwang kan...hhahahhaha
nih lukisan Mao Zi Dong tgh borak2 dgn ahli kabinet die.

dgn pelukis, die tgh nk bg autograph tuh
tulisan aku paling buruk skali...budak tadika lagi lawa

bangga dgn buku yg pak cik pelukis nih bagi..
hihihihi ..x sia2 ikut










No comments: